LinkedIn tips

Een naam opbouwen voor je merk gebeurt niet in één dag, maar er zijn specifieke acties die je kunnen helpen jouw naam op een effectieve manier op de kaart te zetten. Eén manier om je naam te vergroten is via het zakelijk social media kanaal LinkedIn. Voordat ik de 4 specifieke LinkedIn tips behandel wil ik het eerst hebben over waarom je LinkedIn-profiel belangrijk is.

Je LinkedIn-profiel is vaak een eerste indruk voor je potentiële cliënten en je netwerk. Wanneer het op de juiste manier gebruikt wordt, kan LinkedIn een erg handig middel zijn om nieuwe zakelijke contacten te vinden en zo meer producten en diensten te verkopen. Een uitstekend punt om mee te starten is om ervoor te zorgen dat je profiel er professioneel uitziet en aantrekkelijk is voor je publiek. Zie je LinkedIn-profiel als een openbaar CV en een representatie van je merk waartoe iedereen op elk moment toegang heeft; het is veel makkelijker om een openbare URL aan te klikken dan om een geschreven CV in PDF door te sturen (of op te slaan).

Je LinkedIn-profiel is een eerste indruk, zorg dat het de beste is.

4 tips om je LinkedIn-profiel te optimaliseren.

1. Gebruik een professionele foto

Je foto moet niet uit een groepsfoto geknipt zijn of een selfie zijn van een avondje uit. Houd het professioneel. Hoewel een professionele fotograaf de voorkeur heeft, kunt je ook zelf een professioneel uitziende foto maken. Let er alleen wel op dat je professioneel gekleed bent en je een nette achtergrond gebruikt voor de foto.

2. Zorg voor een sterke titel

Je titel is één van de eerste dingen die mensen zien op je profiel. Gebruik niet alleen je functie als titel, maak gebruik van de ruimte door calls-to-action en sleutelwoorden te gebruiken om zo je profiel een boost te geven wat SEO betreft. In plaats van ‘’Sales Director @ XYZ Company’’ kun je beter “Sales Director | Business Development | Marketing” schrijven. Woorden als deze zijn geschikt voor een conversatie en maken je gemakkelijker te vinden voor mensen die op zoek zijn naar een bepaalde dienst of persoon. Bedenk verschillende titels en test deze regelmatig om uit te vinden welke effectiever is. Zo kun je zien welke tekst ervoor zorgt dat mensen je makkelijk vinden en welke juist het tegenovergestelde effect heeft.

3. Overzicht

Vaak ben ik verbaasd over hoe weinig mensen gebruik maken van de overzichtsectie. Ik ben van mening dat dit een belangrijk deel van een LinkedIn-profiel is. Het is belangrijk om een achtergrond verhaal op hoog niveau toe te voegen over wie je bent alsmede sleutelwoorden en belangrijke gebeurtenissen in je carrière die je gebracht hebben tot waar je nu bent. Het is belangrijk dat dit overzicht boven aan je profiel komt te staan en uitgebreid laat zien wie je bent en waar je merk voor staat. Maak gebruik van deze ruimte – als mensen maar 30 seconden op je profiel kijken, wil je dat ze deze tijd besteden met het lezen van je overzicht. Zorg dat dit het waard is!

4. Leg de nadruk op je artikelen, projecten en je referenties

Maak een lijst van je projecten en je successen door je carrière heen. Dit is een uitstekende manier om je vaardigheden te laten zien en je geloofwaardigheid te tonen. Creëer een inhoud en plaats artikelen op LinkedIn; dit is voor mij één van de grootste successen geweest en het helpt mij nog steeds mijn persoonlijke merk te doen groeiten. Gebruik de inhoud die je zo creëert om je expertise in je werkveld te demonstreren en om gesprekken te starten met zowel je potentiële klanten als je huidige netwerk. Vraag om aanbevelingen van je huidige en vorige collega’s en voeg elk succes toe dat je tot nu toe hebt geboekt. Dit helpt aanzienlijk om geloofwaardig over te komen en betrekkingen te onderhouden.

Bekijk ook eens mijn website d0ensales.nl of neem contact op als je meer wilt leren over sales.

Contact
Neem voor meer informatie of een vrijblijvende offerte contact op via info@dannylindner.nl

» Telefoon: 010-761 82 90
» E-mail: info@dannylindner.nl
» Website: dannylindner.nl
» LinkedIn: Danny Lindner
» Instagram: dannylindner.nl
» Facebook: DoenSalesprojecten
» Twitter: DoenSales