Drie redenen waarom uw elevator pitch u niet aan de top krijgt!
Een elevator pitch is een gespreksstarter en een verkoopmiddel dat wordt gebruikt om uw bedrijf, producten of diensten te omschrijven. Het is het antwoord op de vraag van een toekomstige klant, “Vertel me over uw bedrijf, wat doet uw bedrijf precies?”

Verkopers antwoorden vaak met een combinatie van zelf-focus en opschepperij of ze houden een verkooppraatje dat precies hetzelfde klinkt als die van de concurrentie. “Wij zijn een bedrijf dat al 100 jaar bestaat en helpen organisaties beter te worden.” Of, “Wij zijn het grootste bedrijf ter wereld gespecialiseerd in Busines process consulting.” Haal alstublieft een kop koffie voor me, ik val in slaap!

Een goed doordachte elevator pitch is belangrijk want hoe een verkoper zijn gesprek begint, bepaalt hoe goed de rest van het gesprek zal gaan verlopen. Het zal of een waardevol gesprek worden of een transactioneel verkoop praatje.

Er zijn 3 problemen met de onderstaande antwoorden:

1. Deze elevator pitches maken geen connectie met de hersenen
Hersenen zijn ontworpen om concrete informatie op te slaan en de meeste elevator pitches zijn dubbelzinnig. Wat is bijvoorbeeld Busines process consulting? Concreetheid is een van de meest belangrijke principes om een connectie te maken.

Hoe lost u dit op: Creëer een waarde propositie dat een plaatje schetst van uw diensten. “Wij helpen bedrijven om betrouwbare systemen te installeren die tijd en geld besparen.”

2. Verkopen met voordelen in plaats van verkopen met pijn
De meeste elevator pitches zijn gericht op het positieve, ze verkondigen de kenmerken en voordelen van hun producten en diensten. Dat is leuk, maar onderzoek heeft aangetoond dat mensen twee tot drie keer sneller denken om pijn te vermijden in plaats van er iets van te leren of er iets uit te halen.

Hoe lost u dit op: Focus op de problemen die u voor uw klanten oplost. Het maakt niemand wat uit wat u doet. Zij geven om de problemen die u oplost. In plaats van te vertellen wat u doet, praat over de problemen die samengaan met de productlancering. “Wij helpen bedrijven die achter blijven bij hun competities omdat ze producten ontwerpen die niemand wil kopen.”

3. Algemene elevator pitches
Dit is een echte dood doener voor uw conversatie. De meeste verkoop organisaties hebben geen speciaal ontworpen, gedocumenteerde elevator pitches. In plaats daarvan hebben ze one-size-fits-all elevator pitches die niet resoneren met een potentiële klant.

Hoe lost u dit op: creëer elevator pitches die speciaal ontworpen zijn voor de industrie, de invloed van de verkoop, het product of de dienst. “Wij werken met CEO’s die begaan zijn met slechte winsten door hoge projectkosten welke veroorzaakt worden door slechte planningen en slechte inschattingen.”

Elevator pitches zijn erg belangrijk voor een verkoper, of u zich nu in business development bevindt of in het account management. Als u uw sales wilt uitbreiden, moet u de inhoud van uw elevator pitch verbeteren.

Jouw elevator pitch laten beoordelen of samen een pitch opstellen die scoort? Neem contact op en ik help je graag verder.

Contact
Neem voor meer informatie of een vrijblijvende offerte contact op via info@dannylindner.nl

» Telefoon: 010-761 82 90
» E-mail: info@dannylindner.nl
» Website: dannylindner.nl
» LinkedIn: Danny Lindner
» Instagram: dannylindner.nl
» Facebook: DoenSalesprojecten
» Twitter: DoenSales