Even voorstellen : Mijn naam is Babette, ik ben 35 jaar en samen met mijn vriend Ferry en onze twee kinderen Boris en Mick

onze twee kinderen Boris en Mick woon ik in Spijkenisse. Ik houd van mensen en van alles dat mooi en puur is: mooie kleding/interieur, bijzondere vakantieplekken, goeie koffie of fijne thee. Ik heb van nature veel energie en om fit te blijven probeer ik gezond te eten en voldoende te slapen. Ik sport niet structureel maar ben met twee kleine kinderen de hele dag in beweging. Ik heb een achtergrond in Marketing, PR en Trainingen en heb jarenlang gewerkt in de cosmetica bij de merken Kenzo, Fendi en Dr.Hauschka. Tot december 2016 werkte ik als Trainingsmanager bij Dr.Hauschka. De combinatie van het gezinsleven, sociale leven en drukke banen ervoer ik steeds vaker als een race. Eind 2016 besloot ik dat het anders moest kunnen en het roer ging om. De tijd vliegt dus je wilt het maximale uit jezelf en uit het leven halen. En met de komst van kinderen lijkt de tijd nòg sneller te gaan. Ik wilde er zijn voor de kinderen en meer rust in de tent door flexibeler te kunnen werken. Ik zegde mijn vaste baan na 5 jaar op en schreef mij bij de Kamer van Koophandel in als ZZP’er.  Vanuit de behoefte om mijzelf verder te ontwikkelen en flexibel te werken ontstond mijn communicatiebureau THE CO OFFICE. THE CO OFFICE richt zich op marketing, public relations en trainingen. Ik werk voor klanten in uiteenlopende branches: van de bouwsector tot hospitality.

Werkdag of niet, ik begin mijn dagen altijd met hetzelfde ritueel: ik zet een grote kop latte macchiato voor mijzelf en ik pak drinken voor de kinderen. Ik kleed de kinderen aan en maak het ontbijt klaar. Mijn vriend is op doordeweekse dagen al onderweg naar zijn werk. Als laatste spring ik zelf onder de douche en dan zijn we allemaal klaar voor de dag.

Tijdens mijn werkdagen begin ik op tijd. Zodra ik de kinderen heb weggebracht, sla ik tussen 08.30-09.30 uur  mijn laptop open. Als eerste lees ik de krant en check ik mijn mails. Daarna begin ik aan mijn opdrachten voor klanten. De avond van tevoren maak ik een to-do-list voor de volgende dag zodat ik daar op een werkdag geen tijd aan kwijt ben. Het werken met een maandplanning werkt ook goed voor mij, het geeft houvast, structuur en stimuleert de voortgang. Ik weet precies wat er wanneer moet gebeuren. De komende tijd zal ik in mijn blog de voortgang van mijn werk als zzp’er met jullie delen, zowel de positieve ontwikkelingen als de uitdagingen waar ik tegenaanloop. Ook zal ik vanuit mijn vakgebied concrete tips geven, bijvoorbeeld op het vlak van content marketing of het schrijven van een persbericht.

Babette Flipse